Browsing Volumen 21. Número 2 (2021) by Title
Now showing items 5-10 of 10
-
Impact of Information Technology (IT) Governance on Business-IT Alignment
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)[EN] Purpose: This basic, quantitative, descriptive, cross-sectional research aims to empirically examine the impact of IT governance on business-IT alignment. Method: This study adopts the Structural Equation Model (SEM) ... -
Introduction to the Special Section: Innovation
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)... -
Life settlements: análisis descriptivo y aspectos cuantitativos
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)[ES] Un life settlement es una transacción financiera por la que el tomador de un seguro de vida, pagadero al fallecimiento del asegurado, vende su póliza a un inversor por un precio superior al que obtendría en caso de ... -
Selección y evaluación de proveedores de logística externa en la cadena de suministro: una revisión sistemática
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)[ES] A nivel mundial se estima que más del 85% de las principales empresas utilizan servicios logísticos externos, con tasas de crecimiento de este mercado de servicios proyectadas entre el 18 y 22% por año. Esta tendencia ... -
The impact of social media and e-WOM on the success of reward-based crowdfunding campaigns
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)[EN] Crowdfunding (CF) is a financial tool that has faced an impressive growth over the past few years, and provides an alternative form of fundraising entrepreneurial projects. However, not all CF campaigns are successful ... -
The Technology Transfer Office (TTO): Toward a Viable Model for Universities in Morocco
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)[EN] The link between the enterprise and the university in Morocco is positioned within the framework of what is commonly known as the “University’s Third-Mission”. This relationship is primarily concerned with continued ...