Now showing items 1-10 of 10

    • Thumbnail

      An Empirical Analysis of the Factors Influencing Social Entrepreneurship: A Gendered Approach 

      Khursheed, Ambreen; Fatima, Maham; Mustafa, Faisal; Nawaz Lodhi, Rab; Akhtar, Ayesha (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] Purpose: This study examines how entrepreneurial ecosystem factors (entrepreneurial finance, entrepreneurial education, physical and commercial infrastructure, culture, and R&D transfer activities) shape social ...
    • Thumbnail

      Competitive dynamics of strategic groups in the Portuguese banking industry 

      Travassos Rosário, Albérico; Carrizo Moreira, António; Macedo, Pedro (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] The objective of this paper is to analyse the retail banking behaviour in Portugal (2008–2010, 2011–2013 and 2014–2016), by taking into account the financial and economic assistance programme (FEAP) – monitored by the ...
    • Thumbnail

      Estudio sobre el liderazgo y la innovación: las claves del éxito en startups tecnológicas 

      Abadía, Alberto (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [ES] Este artículo describe la evaluación de distintas teorías, propuestas por el autor (Abadia 2016) o por reputados investigadores como Porter (1985), Christensen (1997) y Tellis (2006), sobre por qué las startups tienden ...
    • Thumbnail

      Explanatory and predictive drivers of entrepreneurial orientation and innovation capacity: Evidence from family enterprises 

      Martínez Bobillo, Alfredo; Rodríguez Sanz, Juan Antonio; Tejerina Gaite, Fernando (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] This paper aims to identify potential explanatory variables of the entrepreneurial orientation and innovation capacity (EO-IC) of family enterprises (FEs) through a comparative study of family businesses in Spain and ...
    • Thumbnail

      Impact of Information Technology (IT) Governance on Business-IT Alignment 

      Santos Castellanos, Weimar (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] Purpose: This basic, quantitative, descriptive, cross-sectional research aims to empirically examine the impact of IT governance on business-IT alignment. Method: This study adopts the Structural Equation Model (SEM) ...
    • Thumbnail

      Introduction to the Special Section: Innovation 

      Carrizo Moreira, António (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      ...
    • Thumbnail

      Life settlements: análisis descriptivo y aspectos cuantitativos 

      de Andrés Sánchez, Jorge; González Vila Puchades, Laura (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [ES] Un life settlement es una transacción financiera por la que el tomador de un seguro de vida, pagadero al fallecimiento del asegurado, vende su póliza a un inversor por un precio superior al que obtendría en caso de ...
    • Thumbnail

      Selección y evaluación de proveedores de logística externa en la cadena de suministro: una revisión sistemática 

      Granillo Macías, Rafael; González Hernández, Isidro J. (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [ES] A nivel mundial se estima que más del 85% de las principales empresas utilizan servicios logísticos externos, con tasas de crecimiento de este mercado de servicios proyectadas entre el 18 y 22% por año. Esta tendencia ...
    • Thumbnail

      The impact of social media and e-WOM on the success of reward-based crowdfunding campaigns 

      Bernardino, Susana; Freitas Santos, José; Oliveira, Sílvie (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] Crowdfunding (CF) is a financial tool that has faced an impressive growth over the past few years, and provides an alternative form of fundraising entrepreneurial projects. However, not all CF campaigns are successful ...
    • Thumbnail

      The Technology Transfer Office (TTO): Toward a Viable Model for Universities in Morocco 

      Taouaf, Ilham; Elyoussoufi Attou, Omar; El Ganich, Said; Arouch, Moha (Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2021-05-19)
      [EN] The link between the enterprise and the university in Morocco is positioned within the framework of what is commonly known as the “University’s Third-Mission”. This relationship is primarily concerned with continued ...