Show simple item record

dc.contributor.authorKhursheed, Ambreen
dc.contributor.authorFatima, Maham
dc.contributor.authorMustafa, Faisal
dc.contributor.authorNawaz Lodhi, Rab
dc.contributor.authorAkhtar, Ayesha
dc.date.accessioned2021-06-24T11:40:27Z
dc.date.available2021-06-24T11:40:27Z
dc.date.issued2021-05-19
dc.identifier.citationCuadernos de Gestión 21(2) : 49-62 (2021)es_ES
dc.identifier.issn1131-6837
dc.identifier.issn1988-2157
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/52002
dc.description.abstract[EN] Purpose: This study examines how entrepreneurial ecosystem factors (entrepreneurial finance, entrepreneurial education, physical and commercial infrastructure, culture, and R&D transfer activities) shape social entrepreneurial activities (SEA) of men and women. Design/methodology/approach: Panel data from 35 countries are examined through General Methods of Moments (GMM) with Arellano Bond tests for the period of ten years (2005-2014). Findings: Our results indicate that women are more likely to get involved in creation of social ventures. Further, the selected six entrepreneurial factors modify SEA in a significantly different manner for both genders. Originality/value: Based on this analysis, this study is the first to provide deeper insights for improving the assessment of social entrepreneurial activities in efficiency and innovation driven economies within the entrepreneurial ecosystem.es_ES
dc.description.abstract[ES] Finalidad: Este estudio examina el modo en que los factores del ecosistema empresarial (financiación empresarial, educación empresarial, infraestructura física y comercial, cultura y actividades de transferencia de I+D) dan forma a las actividades empresariales sociales (AES) de hombres y mujeres. Diseño/metodología/enfoque: Para un periodo de diez años (2005-2014) se examinan datos de panel de 35 países mediante los Métodos Generales de Momentos (GMM), empleando el test de Arellano Bond. Hallazgos: Nuestros resultados indican que las mujeres son más propensas a involucrarse en la creación de empresas sociales. Además, los seis factores empresariales seleccionados modifican las AES de una manera significativamente diferente para ambos géneros. Originalidad/valor: Sobre la base de este análisis, el presente estudio es el primero en ofrecer una visión más profunda para mejorar la evaluación de las actividades empresariales sociales en economías impulsadas por la eficiencia y la innovación dentro del ecosistema empresarial.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherInstituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU)es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectsocial entrepreneurshipes_ES
dc.subjectentrepreneurial ecosystemes_ES
dc.subjectculturees_ES
dc.subjectsocial ventureses_ES
dc.subjectgenderes_ES
dc.subjectArellano Bond testes_ES
dc.subjectemprendimiento sociales_ES
dc.subjectecosistema empresariales_ES
dc.subjectculturaes_ES
dc.subjectgéneroes_ES
dc.subjecttest de Arellano Bondes_ES
dc.titleAn Empirical Analysis of the Factors Influencing Social Entrepreneurship: A Gendered Approaches_ES
dc.title.alternativeUn análisis empírico de los factores que influyen en el emprendimiento social: Un enfoque de géneroes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/en/published-issues/articulo?year=2021&vol=21&num=2&o=4es_ES
dc.identifier.doi10.5295/cdg.201320ak
dc.subject.jelL31
dc.subject.jelL26


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record