Show simple item record

dc.contributor.authorMasip, Pere
dc.contributor.authorLópez-García, Xosé
dc.contributor.authorDíaz Noci, Javier
dc.contributor.authorPalomo, Bella
dc.contributor.authorSalaverría, Ramón
dc.contributor.authorMeso Ayerdi, Koldobika
dc.date.accessioned2022-05-23T11:47:38Z
dc.date.available2022-05-23T11:47:38Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.citationProfesional de la información 31(1) : (2022) // Article ID e310101es_ES
dc.identifier.issn0386-6710
dc.identifier.issn1699-2407
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/56674
dc.description.abstractTeaching of digital journalism, or cyberjournalism, in Spanish universities is here to stay. Its long development since the first courses in this discipline were added to college curricula in the mid-1990s until the beginning of the 2020s, when the number of such courses exceeds 100, has led to the consolidation of this specialty. Based on a review of the syllabi of all courses related to cyberjournalism (n = 119) published online by Spanish universities, as well as a survey of their teachers (n = 51), the results of this study depicts the profile of teaching about digital journalism in Spain. The results confirm the relevance and academic strength of this discipline, albeit also revealing the difficulties faced by teachers in keeping their courses up to date in a context of rapid and continuous change in the journalistic profession.es_ES
dc.description.sponsorshipPere Masip; Xosé López-García; Javier Díaz-Noci; Bella Palomo; Ramón Salaverría; Koldobika Meso-Ayerdie310101 Profesional de la información, 2022, v. 31, n. 1. e-ISSN: 1699-2407 2FinanciaciónEste trabajo ha sido subvencionado por el Ministerio de Ciencia e Innovación de España mediante los proyec-tos RTI2018-095775-B-C41, RTI2018-095775-B-C43, RTI2018-095775-B-C44, RTI2018-093346-B-C31, RTI2018-093346-B-C33 y PID2019-108956RB-I00, cofinanciados por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (Feder)es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Profesionales Informaciónes_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/RTI2018-095775-B-C43es_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/RTI2018-095775-B-C44es_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/RTI2018-093346-B-C31es_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/RTI2018-093346-B-C33es_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/PID2019-108956RB-I00es_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MICINN/RTI2018-095775-B-C41es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/*
dc.subjectcyberjournalismes_ES
dc.subjectdigital journalismes_ES
dc.subjectonline journalismes_ES
dc.subjectjournalismes_ES
dc.subjectcybermediaes_ES
dc.subjectteachinges_ES
dc.subjectsyllabuses_ES
dc.subjectteaching methodses_ES
dc.subjectinnovationes_ES
dc.subjectuniversityes_ES
dc.subjectSpaines_ES
dc.titlePasado, presente y futuro de la enseñanza universitaria del ciberperiodismo: métodos y tendenciases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.holderLa revista Profesional de la información ofrece los artículos en acceso abierto con una licencia Creative Commons BYes_ES
dc.rights.holderAtribución 3.0 España*
dc.relation.publisherversionhttps://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/86584es_ES
dc.identifier.doi10.3145/epi.2022.ene.01
dc.departamentoesPeriodismoes_ES
dc.departamentoeuKazetaritzaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

La revista Profesional de la información ofrece los artículos en acceso abierto con una licencia Creative Commons BY
Except where otherwise noted, this item's license is described as La revista Profesional de la información ofrece los artículos en acceso abierto con una licencia Creative Commons BY