Leveraging Feedback in Conversational Question Answering Systems
View/ Open
Date
2023-06-29Author
Campos Tejedor, Jon Ander
Metadata
Show full item recordAbstract
Tesi honen helburua martxan jarri eta geroko sistemek gizakiekin duten elkarregina erabiltzeada, gizakien feedbacka sistementzako ikasketa eta egokitzapen seinale bezala erabiliz.Elkarrizketa sistemek martxan jartzerakoan jasaten duten domeinu aldaketan jartzen dugufokua. Helburu honetarako, feedback bitar esplizituaren kasua aztertzen dugu, hau baitagizakientzat feedbacka emateko seinale errazena.Sistemak martxan jarri eta gero hobetzeko, lehenik eta behin DoQA izeneko galdera-erantzunmotako elkarriketez osatutako datu multzo bat eraiki dugu. Datu multzo honekcrowdsourcing bidez jasotako 2.437 dialogo ditu. Aurreko lanekin konparatuz gero, DoQAkbenetazko informazio beharrak islatzen ditu, datu multzo barneko elkarrizketak naturalagoaketa koherenteagoak izanik. Datu multzo sortu eta gero, feedback-weighted learning (FWL)izeneko algoritmo bat diseinatu dugu, feedback bitarra bakarrik erabiliz aurretikentrenatutako sistema gainbegiratu bat hobetzeko gai dena. Azkenik, algoritmo honen mugakaztertzen ditugu jasotako feedbacka zaratatsua den kasuetarako eta FWL moldatzen dugueszenatoki zaratsuari aurre egiteko. Kasu honetan lortzen ditugun emaitza negatiboakerakusten dute erabiltzaileetatik jasotako feedback zaratsua modelatzearen erronka, hauebaztea oraindik ikerkuntza galdera ireki bat delarik.