21 Zenbakia (2019);;Número 21 (2019): Recent submissions
Now showing items 5-8 of 11
-
Josep Climent, educador total
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2019)The Enlightenment scholars -Spanish and European- will not be surprised by the figure of Josep Climent, from the circle of the Valencian Mayans, a universal scholar, but not to the majority of readers -even from historical ... -
La orientación profesional en la prensa local: el papel divulgador de Jesús Revaque (1924-1936)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2019)El desarrollo de la orientación profesional en la provincia de Santander tiene como referencia la figura de Jesús Revaque Garea, maestro y responsable de psicotecnia de la Oficina-Laboratorio de Orientación y Selección ... -
Escuela pública durante la II República (1931-1939): aspectos administrativos y curriculares
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2019)In terms of primary education, the exceptional parenthesis of the Spanish 2nd. Republic was not enough to break some inertia that traditionally suited the dominant elites: limited scope of compulsory schooling, poor ... -
Categorización de los materiales didácticos para la enseñanza de los seres vivos en los antiguos gabinetes y laboratorios
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2019)This contribution deals with the categorization of scientific-didactic materials used for the teaching of life in classrooms, cabinets and laboratories in several historical educational centres of Spain. We study the ...