27 Zenbakia (2022);;Número 27 (2022): Recent submissions
Now showing items 5-8 of 14
-
La Escuela Nueva en Chile. Una aproximación a partir del fondo fotográfico de la Escuela Experimental de Niñas de Santiago (1929-1949)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)The present article discusses the New Education Movement pedagogical ideas influence in Chile during the dictatorship of Carlos Ibañez del Campo (1927-1931), a period which saw the opening of several experimental schools ... -
La Orquesta Participativa: un lugar para la educación y la práctica de la alteridad
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)The article focuses on the notion of participatory orchestra (PO) that brings together musicians and non-musicians of all ages and backgrounds in order to create a common sound. Essentially inclusive, the OP makes it ... -
El Movimiento Cooperativo de Escuela Popular (MCEP) y la revista Colaboración (1976-1985): educación y renovación pedagógica en la España del posfranquismo
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)The Movimiento Cooperativo de Escuela Popular (MCEP), one of the pedagogical renewal movements existing in Spain, born in the final moment’s political regime of Franco, accumulates an intense history, from its inspiration ... -
Centro de Interpretación Escuelas Viajeras de Navas del Madroño (Cáceres, España): testimonio de las Misiones Pedagógicas
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)...