Browsing Número 28 (2022) by Issue Date
Now showing items 21-25 of 25
-
Trabajar con un público de estudiantes de musicología en el marco de la preparación de una exposición temporal. Bueno, ¡canta ahora! Canciones infantiles, dos siglos de patrimonio vivo
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)Working with the public is part of all museum activities, including scientific ones. In this case, the purpose of this text is to recount an experience of collaboration with a university during the preparation of a temporary ... -
Dando “voz” a los instrumentos científicos históricos
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)The Andalusian Museum of Education has a collection of more than 850 historical scientific instruments for research and teaching (some from the 18th century, and many from the 19th and 20th centuries). The aim of this work ... -
Cuando el magisterio permitió educar y también publicar libros de texto (Argentina, primeras décadas siglo xx)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)We observe two teacher writers of knowledge for the classroom; in the publication of school textbooks (early 20th century). With a historical perspective anchored in gender studies, we analyze the ways in which access to ... -
Los museos didácticos (1844-1977). Una institución emblemática del Regeneracionismo (siglos XIX-XX)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)... -
Las escuelas del Este en Santander
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)...