Show simple item record

dc.contributor.authorRamos Zamora, Sara
dc.contributor.authorPericacho Gómez, Francisco Javier
dc.date.accessioned2024-05-02T16:22:56Z
dc.date.available2024-05-02T16:22:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationCabás (10) : 143-168 (2013)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67120
dc.description.abstractEurope has a rich and diverse history of renewal and pedagogical innovation experiences, full of theories and school initiatives that have meant a break in every historical period. Countless ex-periences have been changing not only pedagogic structures, but also collective stablished educa-tional ideology about education aims for more democratic school structures, based on active educational ideas and an open relationship with the environment.On the other hand, the new framework of the European Higher Education Area (EHEA) has risen a great opportunity to create lots of interesting methodological experiences to improve the way of teaching and learning in the University context. In this sense, through this article, we pre-sent the experience and methodological proposal developed during three years Related to the history of education. In particularly the article History and International current thoughts of Education shows some of the results obtained in the projects of Innovation and Improvement of Teaching Quality granted by the UCM during the academic years 2010-2011 and 2011-2012, linked to the mentioned topic.; Europa alberga una rica y heterogénea historia de renovación e innovación pedagógica, llena de teorías e iniciativas escolares que han significado una ruptura en cada momento histórico. Inago-tables prácticas que han ido modificando las estructuras pedagógicas y el imaginario educativo establecido, buscando, en definitiva, una escuela más democrática en sus estructuras, abierta en su relación con el medio y basada en un ideario pedagógico más activo.Por otro lado, el nuevo marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha favorecido la creación de interesantes oportunidades metodológicas para mejorar los modos de enseñar y aprender en el ámbito Universitario. En este sentido, a través del presente artículo pretendemos exponer la experiencia y propuesta metodológica desarrollada durante tres años en relación a la enseñanza de la Historia de la Educación, concretamente de la asignatura: 'Historia y Corrientes Internacionales de la Educación'. Esta experiencia se desprende de algunos de los resultados obtenidos en los proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente concedidos por la UCM durante los cursos académicos 2010-20111 y 2011-20122, vinculados a la asignatura men-cionada.
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25686/23383
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleSobre la renovación pedagógica y su enseñanza universitaria: Una propuesta metodológica
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2013 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2013.80.58.001


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2013 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2013 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional