Show simple item record

dc.contributor.authorMoreno Parra, Jesús Javier
dc.contributor.authorMárquez García, María Jesús
dc.contributor.authorRivas Flores, José Ignacio
dc.date.accessioned2024-05-02T17:55:25Z
dc.date.available2024-05-02T17:55:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationCabás (22) : 34-46 (2019)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67288
dc.description.abstractWe propose a primary teacher education experience, based on the reading of Paulo Freire's book "Letters to whom intends to teach" dialoguing with the student’s school experience stories. Starting off a social gathering, we collectively rethink the current education in relation to histories of students, by the hand of a reference in the pedagogy of the century XX. This process has led us to interpret the functioning of school institutions and the value of education for the transformation of the world, of subjects and of society.; Planteamos una experiencia de formación, en el grado de Primaria, a partir de la lectura del libro de Paulo Freire “Cartas a quién pretende enseñar”, en diálogo con los relatos de experiencia escolar del alumnado. Con el formato de tertulia pensamos colectivamente junto a Freire. El proceso nos llevó a interpretar el funcionamiento de las instituciones escolares y el valor de la educación para la transformación del mundo, de los sujetos y de la sociedad. Repensar la escuela en diálogo con la historia, la del alumnado, de la mano de un referente de la pedagogía del silo XX.
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25400/23540
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleUna conversación inacabada. Profundizamos en nuestro relato escolar en diálogo con Paulo Freire
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2019 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2019.29.16.005


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2019 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2019 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional