Show simple item record

dc.contributor.authorDávila Balsera, Paulí ORCID
dc.contributor.authorNaya Garmendia, Luis María ORCID
dc.date.accessioned2024-05-02T18:16:55Z
dc.date.available2024-05-02T18:16:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCabás (28) : 187-206 (2022)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67395
dc.description.abstractThe Museum of Education of the University of the Basque Country/Euskal Herriko Unibertsitatea was created in 2014 and inaugurated in 2016. In this article we present its organisation. The museum is structured into three main areas dedicated to the Basque language and education, the school area and teaching and learning, and then we describe the new audiences that have been formed over time through educational activities: university and non-university students, adults and people with some form of dementia. For these groups we have organised these activities, the aim of which is to promote active citizenship and the consideration of the museum from an inclusive perspective. In the development of these activities, we have taken into account the tasks workshops and discussions that have taken place, as well as an evaluation of them. All these activities are fundamental to give new functions to the museum, enhancing the transfer of results to society; El Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea fue creado en 2014 e inaugurado en 2016. En este artículo hacemos una presentación de su organización. El museo está estructurado en tres grandes espacios dedicados al euskara y la educación, al espacio escolar y a las enseñanzas y aprendizajes y, posteriormente, describimos las nuevas audiencias que se han ido conformando a lo largo del tiempo a través de actividades formativas:alumnado universitario y no universitario, personas adultas y personas con algún tipo de demencia.Para estos colectivos hemos organizado estas actividades, cuyo objetivo es fomentar la ciudadanía activa y la consideración del museo desde una perspectiva inclusiva. En el desarrollo de las mismas hemos tenido presente las tareas, talleres y discusiones que se han producido, así como una evaluación de las mismas. Todas estas actividades resultan fundamentales para dar nuevas funciones al museo, potenciando la transferencia de resultados a la sociedad
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25293/23662
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleNuevas audiencias en el Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2022.70.51.016


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Número 28 (2022)
    Los museos y centros de interpretación de la educación y sus actividades formativas

Show simple item record

© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional