Show simple item record

dc.contributor.authorMañas Valle, José Antonio
dc.contributor.authorLópez Mestanza, Manuel
dc.date.accessioned2024-05-02T18:16:59Z
dc.date.available2024-05-02T18:16:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCabás (28) : 113-134 (2022)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67414
dc.description.abstractThe Andalusian Museum of Education has a collection of more than 850 historical scientific instruments for research and teaching (some from the 18th century, and many from the 19th and 20th centuries). The aim of this work is to present the possibilities that scientific instruments made more than two centuries ago can provide today to those who do not know them. In addition to the role played in their creation by inventors and manufacturers, we will look at the no less important role of those responsible for their marketing. The sales catalogues in which these objects were presented are nowadays true bibliographic gems due to the quality of the texts and the engravings contained in them; El objetivo de este trabajo es presentar las posibilidades que los instrumentos científicos fabricados hace más de dos siglos pueden proporcionar hoy a los que no los conocen.Además del papel jugado en su creación por parte de los inventores y fabricantes, veremos el no menos importante papel de los responsables de su comercialización. Los catálogos de venta donde se presentaban estos objetos son actualmente verdaderas joyas bibliográficas por la calidad de los textos y por los grabados en ellos contenidos.El Museo Andaluz de la Educación cuenta con una colección de más de 850 instrumentos científicos históricos para la investigación y la docencia (algunos del siglo XVIII, y muchos de los siglos XIX y XX).
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25288/23657
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleDando “voz” a los instrumentos científicos históricos
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2022.30.79.011


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Número 28 (2022)
    Los museos y centros de interpretación de la educación y sus actividades formativas

Show simple item record

© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional