Show simple item record

dc.contributor.authorMoll Bagur, Sergi
dc.contributor.authorComas Rubí, Francesca
dc.date.accessioned2024-05-02T18:19:58Z
dc.date.available2024-05-02T18:19:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCabás (29) : 1-12 (2023)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67416
dc.description.abstractOral testimonies in general, and those of former students in particular, have been used in recent historical-educational studies, demonstrating their potential as sources for historicising school culture and practices. But beyond their valuable contribution to historical research, we believe that these testimonies should also be claimed as an intangible heritage of the school with broad possibilities for both didactics and public history. In this article we present a case study within the framework of a doctoral thesis, which will be used as an example to demonstrate the heritage benefits linked to the testimony of former students.; Los testimonios orales en general, y los de los antiguos alumnos en particular, han sido usados en estudios histórico-educativos recientes, evidenciando su potencial como fuentes para historiar la cultura y las prácticas escolares. Pero más allá de sus valiosas prestaciones en la investigación histórica, creemos que estos testimonios deben reivindicarse también como patrimonio inmaterial de la escuela, con amplias posibilidades tanto para la didáctica como para la historia pública. En este artículo presentamos un estudio de caso enmarcado en una tesis doctoral, la cual se usará como ejemplo para evidenciar las prestaciones patrimoniales vinculadas al testimonio de los antiguos alumnos
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25254/23634
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleLos antiguos alumnos: "patrimonio vivo" para historia de la escuela
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2023 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2023.86.95.001


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Número 29 (2023)
    X Jornadas SEPHE “Nuevas miradas sobre el patrimonio histórico-educativo: audiencias, narrativas y objetos educativos”

Show simple item record

© 2023 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2023 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional