Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez de Morentin de Goñi, Juan Ignacio
dc.contributor.authorAmenábar Perurena, Nere
dc.contributor.authorLareki Arcos, Arkaitz ORCID
dc.date.accessioned2011-06-22T15:10:58Z
dc.date.available2011-06-22T15:10:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationRevista de Psicodidáctica 16(1) : 85-98 (2011)es
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/4240
dc.description.abstract[En] The goal of this research is twofold: firstly, to identify the possible differences in faculty's attitudes toward and use of new technological resources; and secondly, to identify the educational interaction established with the students through the use of information and communication technologies (ICTs). A survey was administered to the University of the Basque Country (UPV/EHU) Gipuzkoan Campus faculty to measure the level of knowledge of ICT tools, the ICT training strategies being used, and the faculty's preferences on the training they would like to receive in relation to those tools. A total of 472 of the 1,074 faculty members of the aforementioned campus took part in the research. The analysis of the data obtained from the survey provide us: a) a better understanding of the interrelation between the faculty's ICT knowledge and their teaching and research tasks; b) an identification of the faculty's preferred methods of acquiring such knowledge; and c) a precise determination of the relationship between the level of ICT knowledge and the preferred learning methods.en
dc.description.abstract[Es] El propósito de esta investigación es el de identificar eventuales diferencias en las actitudes y utilización de los nuevos recursos tecnológicos así como en la interacción educativa con el alumnado que se establece a partir del uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Se obtuvieron datos por encuesta acerca del nivel de conocimiento de herramientas TIC, de la estrategia formativa utilizada en su aprendizaje y de las preferencias formativas en este ámbito. En el estudio participaron 472 de los 1.074 profesores del Campus de Gipuzkoa de la UPV/EHU. Los resultados obtenidos permiten: a) una comprensión mejor que la hasta ahora disponible sobre las relaciones entre los conocimientos sobre TIC del profesorado y sus tareas docentes y de investigación; b) la identificación de las modalidades preferidas para la adquisición de dichos conocimientos; y c) precisar relaciones entre el grado de conocimiento de las TIC y las preferencias formativas.es
dc.description.sponsorshipThis research is part of a larger research project entitled «Study of the ICT Training Needs of the Faculty Staff at the UPV/EHU Gipuzkoan Campus» (Ref. BOPV-106-08062004). It is funded by the University of the Basque Country and the Provincial Council of Gipuzkoa.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectinformation and communication technology (ICT)es
dc.subjecthigher educationes
dc.subjecttraininges
dc.subjectlearning strategieses
dc.subjecttecnología de la información y la comunicación (TIC)es
dc.subjecteducación superiores
dc.subjectformaciónes
dc.subjectestrategias de aprendizajees
dc.titleFaculty Preferences for Training Modalities on ICTses
dc.title.alternativePreferencias del profesorado universitario sobre modalidades formativas en TICes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.holder(cc) Este trabajo está licenciado bajo la licencia Creative Commons Attribution 3.0. [http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/]es
dc.relation.publisherversionhttp://www.ehu.es/ojs/index.php/psicodidactica/article/view/1148es
dc.departamentoesPsicología evolutiva y de la educaciónes_ES
dc.departamentoesDidáctica y organización escolares_ES
dc.departamentoeuBilakaeraren eta hezkuntzaren psikologiaes_ES
dc.departamentoeuDidaktika eta eskola antolakuntzaes_ES
dc.subject.categoriaDEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
dc.subject.categoriaPSYCHOLOGY
dc.subject.categoriaEDUCATION AND EDUCATIONAL RESEARCH


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record