Energia aurrezpena eta jasangarritasuna ikastetxeetan eta EKKLn entseguak eginez
View/ Open
Date
2023-10-10Author
Ortega Pintado, Iker
Metadata
Show full item recordAbstract
MAL honen helburua da unibertsitateko ezagutzak eta praktikak eraikinen energiaren esparruan integratzea, bigarren hezkuntzako ikasleekin batera. Helburua da bigarren hezkuntzaren eta unibertsitate-ikasketen arteko harremana sendotzeko energia-estrategiak definitzea, Deustuko Ikastolako bigarren hezkuntzako ikastetxean "proiektu pilotu" baten bidez, eta gazteenen artean Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematikako (STEM) bokazio zientifikoak sustatzea, bereziki emakumeengan. Proiektuak energia-azterketa gauzatzen du ikastetxean, unibertsitateko ikertzaileen eta bigarren hezkuntzako ikasleen laguntzarekin, bai eta Eusko Jaurlaritzako Eraikuntzaren Kalitatea Kontrolatzeko Laborategiko (EKKL) profesionalekin ere. Helburua STEM irakaskuntzan ikasleen ezaugarriak motibatzea eta indartzea da, interesa eta hurbiltasuna pizteko eta eraikinen energia-eraginkortasunaren gaiari buruzko ezagutza sustatzeko.
Irakaskuntza teknikoak arreta berezia jasotzen du, arlo horretan trebatutako pertsonen behar industrial eta soziala dela-eta. Hala ere, gero eta pertsona gutxiago matrikulatzen dira, eta genero-aldeak handia izaten jarraitzen du, beharbada arlo tekniko eta ingeniaritza-arlo horietan erreferenterik ez dagoelako. Horregatik, MAL honetan proposatu eta gauzatutako STEM proiektuek zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika bezalako zientzia-gaietara hurbildu nahi du gazteria. Bigarren hezkuntzako ikaslea eremu horiekin lotzea funtsezkoa da etorkizun profesionala aukeratzeari begira interesa eta motibazioa sortzeko eta horretarako gaitasuna dutela ikusteko.
Hauek dira garatutako jarduera nagusiak:
• Ikastetxeen energia-kontsumoaren egungo egoera aztertzea, baita STEM bokazioak pizteko proiektuak aztertzea ere.
• Ikastetxerako dibulgazio-hitzaldiak diseinatzea eta inplementatzea, energia-aurrezpena motibatzeko, energia-auditoriak ardatz hartuta.
• Saiakuntza praktikoen inplementazio esperimentala in situ ikastetxean. Adibidez:
o Zentroko instalazio termikoak bisitatzea eta osagaiak aztertzea;
o Ikasgeletako infiltrazioak kalkulatzea ate-haizagailu saiakuntzen bidez;
o Zubi termikoak eta tenperaturen banaketa aztertzeko saiakuntza termografikoak;
• Ikasleen proposamen kolektiboa lantzea, ikastetxeko energia-eraginkortasuna hobetzeko proiektuak garatuz.
• EKKLra bisita, eraikuntzako energia-arloko errealitate profesionalera hurbiltzeko.
• Ikasleentzako kongresu bat diseinatzea eta inplementatzea.
Ondorio gisa, ikasleentzat oso aberasgarria izan da energia-eraginkortasunaren ezagutzak dituzten profesionalekin lan egitea, unibertsitateko irakasle gisa, ikastetxeko hobekuntza energetikoko proposamenak egiteko, benetako auditoretzen saiakuntzetan oinarrituta