UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Observar el movimiento : construcción del formato de campo “el salto en psicomotricidad durante el tercer año de vida”

Thumbnail
View/Open
Rev. Psicod. 13(2) - 33-43.pdf (73.28Kb)
Date
2008
Author
Herrán Izagirre, Elena ORCID
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de Psicodidáctica 13(2) : 33-43 (2008)
URI
http://hdl.handle.net/10810/6615
Abstract
[Es]Este artículo repasa los hitos más significativos de la elaboración del instrumento de observación del formato de campo “el salto en psicomotricidad durante el tercer año de vida”. La aplicación de la Metodología Observacional a la Práctica Psicomotriz Aucouturier (PPA)es posible ya que existe una doble complementariedad entre ambas: la metodología observacional es la única que puede evaluar y explicar, y no sólo describir, el complejo flujo de actividad psicomotriz infantil o expresividad psicomotriz y la práctica psicomotriz aucouturier, a su vez, cumple el perfil óptimo de la metodología observacional. El proceso metodológico observacional impone entre sus condiciones la sistematización del instrumento de observación; lo que comienza siendo un sistema de categorías en base a la propuesta observacional de la propia PPA, termina siendo un formato de campo al servicio del objetivo inicial de la investigación, que es la evaluación del comportamiento psicomotor infantil.
 
[En]This paper aims to discuss the key milestones in Observational Methodology in Aucouturier Psychomotor Practice (APP); specifically, with the use of the field format observational tool, “jumping in psychomotor education at the age of three.” Both complement each other two-fold. On the one hand, observational methodology is the only tool to evaluate and explain, not just describe the complex flow of activity in childhood psychomotor education and expressiveness, while this expressiveness, the aim of APP, fulfils the optimal profile of the observational methodology. The observational methodology imposes, with its systematised conditions as an observational tool, what begins to be a system of categories of the observational proposal of the APP itself, and ends up being a sort of dialectic field of psychomotor activity at the service of the initial research aim, which is to evaluate childhood psychomotor behaviour.
 
Collections
  • (2008) Volumen 13. Número 2
  • Artículos

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka