TRALIMA/ITZULIK-Publicaciones
Recent Submissions
-
The impact of fundubbing on the attitude towards the learning of Basque in primary education: A case study
(Université de Genève, 2024-04-16)This article presents a fundubbing project carried out in a 6th grade primary education class in Vitoria-Gasteiz, the capital city of the Basque Autonomous Community (BAC). The study aims at analysing whether attitudes ... -
Creation of an audio guide of the faculty of arts at the UPV/EHU: Satisfaction of translation and interpreting students
(Taylor & Francis, 2022-03-20)This paper presents the perceived satisfaction of undergraduate students of translation and interpreting who have taken part in the creation of a multilingual, accessible and inclusive audio guide for the Faculty of Arts ... -
El trasvase del multilingüismo y sus funciones en Handia
(Universidad de Málaga, 2021)Esta contribución analiza la película Handia (2017), que emplea el euskera como lengua vehicular (L1) e incluye varias lenguas secundarias (L3), cada una con diferente presencia en el filme. El objetivo es conocer cómo se ... -
La recepción de películas multilingües: el caso de Handia
(Universidad de Granada, 2021)Esta contribución presenta un estudio de recepción de productos multilingües en traducción audiovisual (TAV), un ámbito poco estudiado hasta la fecha. Se propone el análisis de la recepción del largometraje multilingüe de ...