Examinar GANDERE por departamento (eus.) "Hezkuntzako ikerkuntza eta diagnosi metodoak"
Now showing items 21-30 of 30
-
Portafolioa eta lan-ekipoak. Talde Dinamika ikasgaian burututako esperientziaren azalpena
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2007-05)Este trabajo se sitúa en el contexto de un proyecto denominado ´Proyecto de investigación/acción para el análisis de la metodología de equipos de trabajo aplicada al aula utilizando el Portafolio como herramienta para la ... -
Los proyectos interdisciplinares de módulo: una experiencia innovadora en el Grado de Educación Social de la UPV/EHU
(Red Estatal de Docencia Universitaria, 2012-12-13)[ES]En este artículo se presenta una experiencia de innovación que se ha articulado, en el seno de un diseño curricular a través de módulos, al objeto de mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje que se están desarrollando ... -
Socialización de género: relatos digitales de padres e hijas
(Universitat de Barcelona, 2017)En el presente estudio se muestran resultados preliminares obtenidos desde el análisis de las grabaciones con el teléfono móvil en los hogares de preadolescentes y adolescentes (9-14 años). Se ha pedido a padres varones ... -
Structure of cartoons, narrative skills and perception of values/countervalues in primary school
(Taylor and Francis, 2019-08-27)This study analyses whether narrative skill and the perception of values/countervalues among students in primary school vary according to the structure (narrative vs non-narrative) of the episodes of fiction viewed, the ... -
Teacher's intervention to in-person bullying and cyberbullying situations.
(2020-11-20)This dissertation comprises five chapters, and it is an article-based format that studies teachers' needs and characteristics regarding bullying intervention. It is divided into two phases that are explained through the ... -
The influence of television stories on narrative abilities in children
(Psicológica Journal, 2018-01-19)This research explores the narrative abilities demonstrated by children aged between 8 and 12 in the production of television stories. The results reveal that not all television stories viewed by children foster the informal ... -
The magic space. Once upon a time Intergenerational Storytelling and Mr. Neoliberalism
(Taylor & Francis, 2021-01-29)This article is a story told to a young boy by his grandmother. Once upon a time, there existed a place where listening to stories was a way of life. This happened in all places around the world: Lakota and Navajo tribes ... -
Valores y contravalores en dibujos animados
(AIDIPE2017, XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa y AIDIPE Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica, 2017-06)[ES] En el marco de una investigación relativa al “consumo mediático infantil, nivel atencional y valores percibidos en personajes de ficción”, se presentan los resultados obtenidos al analizar el contenido en valores y ... -
Values and emotions in children’s audiovisual fictional narratives
(Comunicar, 2016-04-01)[EN] The aim of this study is to identify which values and emotions are transmitted in the favorite fictional TV programs of children aged between 8 and 12, according to their particular type of structure. Based on the ... -
Video games, parental mediation and gender socialization
(Universitat de Barcelona, 2019-12)The study examines the parental perception of the use of video games by their preadolescent children, as well as parental beliefs, mediation practices and difficulties they encounter. In total, 186 parents have participated. ...